• امروز : پنج شنبه - ۳۰ فروردین - ۱۴۰۳
  • برابر با : Thursday - 18 April - 2024
13

انتقاد روسای اتاق های اصناف شهرستان های استان تهران از دریافت مالیات و عوارض سنگین

  • کد خبر : 1081
  • 23 مرداد 1395 - 11:01
انتقاد روسای اتاق های اصناف شهرستان های استان تهران از دریافت مالیات و عوارض سنگین

رییس اتاق اصناف شهریار گفت: افزایش ارقام مالیات و نبود توانایی مالی برخی از صنوف سبب باطل شدن مجوز تعداد زیادی از صنوف در صنف طلافروشی و آهن فروشان شده است. به گزارش پایگاه اطلاع رسانی اتاق اصناف ایران، محسن فروزنده بخش در نشست تخصصی روسا و نمایندگان اتاق های اصناف استان تهران افزود: افزایش […]

IMG_1818IMG_1815IMG_1783

رییس اتاق اصناف شهریار گفت: افزایش ارقام مالیات و نبود توانایی مالی برخی از صنوف سبب باطل شدن مجوز تعداد زیادی از صنوف در صنف طلافروشی و آهن فروشان شده است.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی اتاق اصناف ایران، محسن فروزنده بخش در نشست تخصصی روسا و نمایندگان اتاق های اصناف استان تهران افزود: افزایش ۱۵ تا ۲۰ درصدی مالیات در سال های گذشته مشکلات زیادی را برای اصناف به‌همراه داشته و مالیات باید نسبت به درآمد اصناف اخذ شود در حالی که اکنون اینگونه نیست و متاسفانه اصناف مالیاتی را می پردازند که درآمدی را نسبت به آن اخذ نکرده اند.

نشست تخصصی روسا و نمایندگان اتاق های اصناف استان تهران با حضور علی فاضلی رییس اتاق اصناف ایران ، معاون استانداری تهران، معاون سازمان امور مالیاتی و سازمان صنعت، معدن و تجارت استان تهران در محل اتاق اصناف ایران برگزار شد.

فروزنده بخش تصریح کرد: به دلیل افزایش ارقام مالیات و نبود توانایی مالی برخی از صنوف سبب باطل شدن مجوز تعداد زیادی از صنوف در صنف طلافروشی و آهن فروشان شده است.

وی ادامه داد: عدالت مالیاتی هنوز تحقق پیدا نکرده و صنوف شاهد این مساله نبوده اند و سازمان امور مالیاتی بر اساس تشخیص ممیزین مالیات اخذ می‌کنند و توافق حاصل شده بدون معنا بوده است.

رئیس اتاق اصناف دماوند نیز در این جلسه اظهار کرد: دریافت عوارض های کسب سنگین در قالب های مختلف از جمله عوارض پسماند نیز علاوه بر مشکل مالیات مشکل مضاعف دیگری برای اصناف شده که به رکود بیشتر بازار دامن است.

علیرضا خواجه ای افزود: مساله وانت بارها و دست فروشان نیز از دیگر مشکلات کسبه دماوند است و تعدد بیش از حد وانت بارها در دماوند به معضل جدی تبدیل شده به گونه ای که بیش از ۲۵۰ خودرو وانت بار در سطح شهر دماوند تنها میوه فروش هستند و ۵۰ دستگاه وانت بار لوازم خانگی می فروشند.

وی ادامه داد: همچنین ۲۰ دستگاه وانت اقدام به فروش لوازم یدکی خودرو می‌کنند و تعداد زیاد دیگر البسه و لوازم چینی را به فروش می‌رسانند؛ این درحالی است که شهرستان دماوند جمعیت کمی  دارد و این مساله عملا موجب تعطیلی بازار کسب شده است.

خواجه ای همچنین به تداخل دیگر دستگاه ها در امور صنوف اشاره کرد و گفت: اگر تدبیر درستی برای مشکل تداخل صنفی صورت نگیرد، صنوف زیادی تعطیل خواهند شد. یکی از مسایل اصلی بحث دخالت دیگر دستگاه ها در کار صنوف است مانند اداره ثبت احوال و پلیس + ۱۰ که اقدام به فعالیت عکاسی می کنند.

حسین چناقچی رئیس اتاق اصناف شهر قدس دیگر سخنران این نشست بود که گفت: مصوبه ادغام اتحادیه های همگن در شهر قدس در حال اجراست و این مساله مستعد زمان بندی بیشتری است تا بتوان به نتیجه مطلوب رسید .

علی میرزایی رئیس اتاق اصناف بهارستان نیز در این نشست اظهار کرد: تعیین مالیات به صورت علی  راس تنها به ضرر اصناف تمام شد و در وضعیت رکود بازار تبدیل شدن مالیات یک میلیون تومانی به ۱۰ میلیون برای یک واحد صنفی بسیار سنگین است.

رئیس اتاق اصناف ورامین نیز گفت: اختلاف بین سود صنفی و اخذ مالیات باید اصلاح شود و این اختلاف به گونه ای است که از سود بنکداری ۳ درصد به میزان ۵ درصد مالیات مطالبه می شود و در سایر رسته ها نیز به همین صورت محاسبه می گردد که عادلانه و منصفانه نیست.

سیداکبر رمضانپور تصریح کرد: مبنای مشخصی برای دریافت عوارض از سوی شهرداری وجود ندارد و تنها در برگه های عوارض نوشته شده که اصناف موظف به پرداخت عوارض هستند حال اینکه این عوارض بر چه مبنا و قانونی محاسبه می گردد، مشخص نیست.

IMG_1828IMG_1794IMG_1800

IMG_1782

لینک کوتاه : https://asnafjam.ir/?p=1081
  • ارسال توسط :
  • 147 بازدید
  • دیدگاه‌ها برای انتقاد روسای اتاق های اصناف شهرستان های استان تهران از دریافت مالیات و عوارض سنگین بسته هستند

برچسب ها

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰

دیدگاهها بسته است.