• امروز : افزونه جلالی را نصب کنید.
  • برابر با : Thursday - 28 March - 2024
13

برای نخستین بار؛ جدیدترین روش درمانی سرطان پیشرفته پروستات در بوشهر نهادینه شد

  • کد خبر : 2210
  • 18 مهر 1396 - 9:16

آینه جم: رئیس مرکز تحقیقات هسته‌ای خلیج‌فارس بوشهر گفت: جدیدترین روش درمانی مولکولی هدفمند در سرطان‌های پیشرفته پروستات و غددی-عصبی برای نخستین بار در بوشهر نهادینه شد. به گزارش آینه جم: پروفسور مجید اسدی صبح یکشنبه در جمع خبرنگاران اظهار داشت: طی بیش از یک سال به‌کارگیری مقدماتی روش‌های درمانی مولکولی هدفمند با هماهنگی و […]

آینه جم: رئیس مرکز تحقیقات هسته‌ای خلیج‌فارس بوشهر گفت: جدیدترین روش درمانی مولکولی هدفمند در سرطان‌های پیشرفته پروستات و غددی-عصبی برای نخستین بار در بوشهر نهادینه شد.

به گزارش آینه جم: پروفسور مجید اسدی صبح یکشنبه در جمع خبرنگاران اظهار داشت: طی بیش از یک سال به‌کارگیری مقدماتی روش‌های درمانی مولکولی هدفمند با هماهنگی و همکاری بی‌بدیل سازمان انرژی اتمی، وزارت بهداشت، بخش پزشکی هسته‌ای بُن آلمان و اساتید توانمند بخش سرطان‌شناسی دانشگاه علوم پزشکی بوشهر پذیرش بیماران نیازمند به این روش درمانی به شکل منظم و برنامه‌ریزی‌شده آغاز شد.

عضو وابسته فرهنگستان علوم پزشکی جمهوری اسلامی ایران با ذکر برتری‌های این روش درمانی بر دیگر روش‌های رایج افزود: از جمله مزایای این روش نوین درمانی که ترانوستیک (Theranostics) نام دارد کاملاً هدفمند بودن و قابل رصد بودن فرآیند درمانی و نحوه عملکرد بر سلول‌ها است به شکلی که داروی تزریق‌شده برای درمان تنها بر سلول‌های سرطانی تأثیر دارد و سلول‌های سالم را برخلاف روش‌های شیمی‌درمانی از بین نمی‌برد و عوارض کمتری دارد.

هزینه های درمانی پائین

فلوشیپ تصویربرداری پیشرفته پزشکی از دانشگاه هاروارد خاطرنشان کرد: این روش‌ نوین درمانی تنها در چند کشور پیشرفته دنیا و با صرف هزینه‌ای بالغ‌بر ۳۰ میلیون تومان برای هر دوره درمانی که شامل چهار دوره است به کار گرفته می‌شود.

پروفسور مجید اسدی در رابطه با هزینه‌های روش درمانی مولکولی هدفمند در ایران بیان داشت: در ایران درمان بیماران با همکاری و همدلی سازمان‌های مرتبط با هزینه‌ای معادل یک‌دهم هزینه‌ در کشورهای خارجی قابل انجام است.

فلوشیپ PET-CT از دانشگاه استانفورد گفت: تومورهای پیشرفته پروستات در حدود ۲۰ درصد از سرطان‌های پروستات و تومورهای غددی-عصبی بالغ‌بر ۴۰ زیرگروه از سرطان‌های مختلف بدن مانند دستگاه گوارش، لوزالمعده، ریه، مغز و فوق کلیه را شامل می‌شود.

استفاده از شیوه های نوین درمانی

فلوشیپ قلب و عروق پزشکی هسته‌ای از انجمن قلب آمریکا و آسیا خاطرنشان کرد: با توجه به گسترش بیماری‌های سرطانی و نیاز مبرم به استفاده از روش‌های نوین درمانی امیدواریم در دیگر نقاط کشور نیز برای این موارد اقدام شود.

عضو هیئت علمی دانشگاه علوم پزشکی بوشهر با اشاره به مراجعه بیش از ۸۰ درصدی بیماران خارج از استان برای تشخیص بیماری و درمان به استان بوشهر افزود: در شش‌ماهه نخست سال جاری بیش از ۲۰۰ بیمار از نقاط مختلف کشور و کشورهای همسایه در مرکز ید درمانی و رادیو نوکلوئید بوشهر وابسته به دانشگاه علوم پزشکی و خدمات بهداشتی درمانی بوشهر درمان شدند.

موفقیت های درمان سرطان در بوشهر

رئیس مرکز تحقیقات هسته‌ای خلیج‌فارس بوشهر افزود: درمان بیماران با سرطان‌های مقاوم به ید و رادیواکتیو برای نخستین بار در خاورمیانه، درمان سرطان‌های تمایزیافته تیروید با یُد و مواد رادیواکتیو، درمان با MIBG برای بعضی از تومورهای کودکان، درمان سرطان‌های پیشرفته غددی-عصبی، درمان سرطان پیشرفته پروستات، درمان روماتسیم پیشرفته مفاصل، درمان بیماری پرکاری تیروید با مواد رادیواکتیو و درمان سرطان متاستازی استخوان با مواد رادیواکتیو ازجمله مواردی است که در مرکز تحقیقات هسته‌ای خلیج‌فارس بوشهر با موفقیت انجام‌گرفته است.

پروفسور اسدی افزود: بیماران برای دریافت نوبت و کسب اطلاعات بیشتر می‌توانند به وب‌سایت مرکز ید درمانی و رادیو نوکلوئید بوشهر مراجعه کنند.

لینک کوتاه : https://asnafjam.ir/?p=2210

برچسب ها

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.