• امروز : چهارشنبه - ۵ اردیبهشت - ۱۴۰۳
  • برابر با : Wednesday - 24 April - 2024
12

تماشاخانه جم احداث می‌شود

  • کد خبر : 2016
  • 23 اردیبهشت 1396 - 7:11

تماشاخانه شهرستان «جم» با اهتمام شهردار هنردوست و جوان این شهرستان در زمین اهداشده از سوی شهرداری و نیز حمایت فرمانداری و اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی چهارشنبه هفته جاری احداث می‌شود. به گزارش تئاتر ایران، «جم» با پیشینه فرهنگی غنی و داشتن یکی از قدیمی‌ترین تعزیه‌های جنوب ایران که هنوز هم اجرای آن ویژه […]

تماشاخانه شهرستان «جم» با اهتمام شهردار هنردوست و جوان این شهرستان در زمین اهداشده از سوی شهرداری و نیز حمایت فرمانداری و اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی چهارشنبه هفته جاری احداث می‌شود.


به گزارش تئاتر ایران، «جم» با پیشینه فرهنگی غنی و داشتن یکی از قدیمی‌ترین تعزیه‌های جنوب ایران که هنوز هم اجرای آن ویژه است، شاخصه‌های قومی و بومی دارد که آن‌را زبانزد کرده است. حضور شاعران و نویسندگان نامدار در این منطقه باعث شده که «جم» از دیرباز، بام فرهنگی استان بوشهر شود. اما در دو دهه گذشته «جم» به واسطه پالایشگاه‌های نفت و گاز بیشتر بر سر زبانها بوده است. اما سال ۹۶‌، ایران نام «جم» را بیشتر از همیشه خواهد شنید: به دلیل صعود تیم فوتبال این شهر به لیگ برتر فوتبال کشور.
بر اساس پیشینه نمایشی چون تعزیه در این دیار‌، عده‌ای از علاقه‌مندان به هنر تئاتر این هنر را گرامی داشته و دست به فعالیت می‌زدند. در یک دهه گذشته این فعالیتها پر‌رنگ شده و در چند سال اخیر ضمن حضور در جشنواره‌های تئاتر استانی، آثار متعددی در این شهر اجرای عموم می‌روند و با استقبال مخاطبین روبرو می‌شوند. در سه سال گذشته اردیبهشت تئاتر در جم به بهترین شکل ممکن برگزار شده است. از جمله امسال که طی یک هفته با برنامه‌های متنوع (از نمایشگاه عکس تا نمایشنامه‌خوانی، اجرای نمایش، ورک شاپ بازیگری و…) برگزار شد. به یمن اردیبهشت تئاتر‌، چهارشنبه هفته جاری(بیستم اردیبهشت‌ماه) اتفاق خجسته‌ای در «جم» رخ خواهد داد.
جهانشیر یاراحمدی‌، رییس انجمن هنرهای نمایشی استان به بهانه اردیبهشت تئاتر به ایران تئاتر گفت: «کلنگ احداث تماشاخانه جم‌» با حضور مدیر کل فرهنگ و ارشاد اسلامی، فرماندار و شهردار جم و هنرمندان تئاتر زمین زده خواهد شد.
یاراحمدی افزود: زمین اختصاص‌یافته برای احداث تماشاخانه را شهرداری به هنرمندان هدیه داده است و اعتبار اولیه‌ به مبلغ ۱۵۰ میلیون تومان با حمایت فرماندار هنردوست «جم» جناب آقای نوروزی در کمیته برنامه‌ریزی این شهر تخصیص یافته است. مجری این طرح نیز اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی «جم» خواهد بود. بی‌شک احداث این تماشاخانه در رشد و همگانی کردن تئاتر جم تاثیر ویژه‌ای خواهد داشت.
وی همچنین گفت: مرکز هنرهای نمایشی، این تماشاخانه را تجهیز خواهد .
یادآور می‌شود، چهارشنبه‌، بیستم اردیبهشت ۹۶، کلنگ احداث این تماشاخانه به زمین زده خواهد شد.

لینک کوتاه : https://asnafjam.ir/?p=2016

برچسب ها

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.