• امروز : شنبه - ۱ اردیبهشت - ۱۴۰۳
  • برابر با : Saturday - 20 April - 2024
10

اطلاعیه سازمان امور مالیاتی کشور در خصوص ظرفیت قانونی تبصره ماده ۱۰۰ ق.م.م با تسهیل پرداخت مالیات برای مودیان مالیاتی

  • کد خبر : 3960
  • 16 خرداد 1401 - 7:30
اطلاعیه سازمان امور مالیاتی کشور در خصوص ظرفیت قانونی تبصره ماده ۱۰۰ ق.م.م با تسهیل پرداخت مالیات برای مودیان مالیاتی

سازمان امور مالیاتی کشور در خصوص ظرفیت قانونی تبصره ماده ۱۰۰ ق.م.م با تسهیل پرداخت مالیات برای مودیان مالیاتی اطلاعیه‌ای صادر کرد. متن اطلاعیه به این شرح است؛ ۱- با هدف افزایش دامنه شمول تبصره ماده ۱۰۰، با اخذ موافقت مرجع قانونی ذیربط مقرر شد سقف فروش کالا و خدمت مشمول این تبصره به ۱۰۰ […]

سازمان امور مالیاتی کشور در خصوص ظرفیت قانونی تبصره ماده ۱۰۰ ق.م.م با تسهیل پرداخت مالیات برای مودیان مالیاتی اطلاعیه‌ای صادر کرد.

متن اطلاعیه به این شرح است؛

۱- با هدف افزایش دامنه شمول تبصره ماده ۱۰۰، با اخذ موافقت مرجع قانونی ذیربط مقرر شد سقف فروش کالا و خدمت مشمول این تبصره به ۱۰۰ برابر معافیت موضوع ماده ۸۴ قانون مالیاتهای مستقیم یعنی ۴۸ میلیارد ریال افزایش یابد.

بدین ترتیب، همه اصحاب کسب و کار که در سال ۱۴۰۰ فروش آنها کمتراز این میزان باشد، میتوانند از تسهیلات تبصره بهرهمند شوند.

لازم به ذکر است سقف تبصره ماده ۱۰۰ در سال گذشته حدود ۱۶ میلیارد ریال بود. طبعا مؤدیانی که میزان فروش آنها بر اساس پایگاه اطلاعات سازمان امور مالیاتی بیش از ۴۸ میلیارد ریال باشد، امکان استفاده از این تسهیلات را نخواهند داشت و میبایست نسبت به ارائه اظهارنامه اقدام کنند.

۲- به منظور رعایت اصل عدالت در مالیات ستانی، مقرر شد تعیین مالیات مقطوع برای هر یک از مؤدیان بر اساس اطلاعات مالی ثبت شده تاکنون از آنها در سامانههای سازمان تعیین شود.

این اطلاعات شامل مبالغ واریز به دستگاههای پوز متعلق به مؤدیان، اطلاعات خرید و فروش آنها در گزارشهای فصلی معاملات، میزان مالیات پرداختی در سال گذشته و سایر اطلاعات مرتبط میباشد. مؤدیان گرامی با ورود به درگاه الکترونیکی سازمان امور مالیاتی به نشانی my.tax.gov.ir
و با وارد کردن کد ملی خود میتوانند ضمن مشاهده اطلاعات خود، از مبلغ مالیات مقطوع تعیین شده اطلاع حاصل نموده و نسبت به پرداخت یا تقسیط آن اقدام نمایند.

۳- با توجه به افزایش هزینههای مشاغل و اصحاب کار در ایام کرونا، ضرایب فعالیت همه مشاغل که درآمد مشمول مالیات سال ۱۴۰۰ بر اساس آن محاسبه میشود، به طور معناداری تعدیل شد و تناسب میان مالیات تشخیصی سال قبل و مالیات تعیین شده برای سال ۱۴۰۰ مورد توجه قرار گرفت. مع الوصف، مؤدیانی که از مالیات مقطوع تعیین شده ناخشنود باشند، همچنان میتوانند به جای استفاده از تبصره ماده ۱۰۰ نسبت به ارائه اظهارنامه اقدام نمایند.

۴- مشاغلی همچون بنگاههای املاک، نمایشگاههای اتومبیل، نمایندگیهای بیمه، دفاتر اسناد رسمی و حق العمل کاران که ادعا مینمایند بخشی از مبالغ واریزی به حساب پوزهای آنها فاقد ماهیت فروش است، برای استفاده از تبصره ماده ۱۰۰ میتوانند اطلاعات فروش مستند خود را از طریق اتحادیهها یا تشکلهای صنفی مربوط به معاونت درآمدهای مالیاتی سازمان امور مالیاتی ارائه و یا گزینه ارسال اظهارنامه را انتخاب نمایند.

۵- ضمن تشکر از نمایندگان محترم اصناف و بازاریان به ویژه اعضاء محترم هیأت مدیره اتاق اصناف ایران و اتاق اصناف تهران که با شرکت در جلسات مشاوره و همفکری و با تعاملات مشفقانه خود فضای همدلی و همکاری را فراهم آوردند، به آگاهی میرساند ادارات امور مالیاتی در سراسر کشور همچون گذشته آماده برگزاری جلسات با نمایندگان محترم اصناف و پاسخگویی به سوالات و ابهامات میباشند.

لینک کوتاه : https://asnafjam.ir/?p=3960

برچسب ها

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.