• امروز : افزونه جلالی را نصب کنید.
  • برابر با : Tuesday - 19 March - 2024
7

رئیس اداره صمت : در راستای مقابله با لوازم یدکی قاچاق و تقلبی، عرضه بدون شناسه این لوازم و قطعات خودرو ممنوع است

  • کد خبر : 4233
  • 19 شهریور 1401 - 7:23
رئیس اداره صمت : در راستای مقابله با لوازم یدکی قاچاق و تقلبی، عرضه بدون شناسه این لوازم و قطعات خودرو ممنوع است

رئیس اداره صمت شهرستان جم : در راستای مقابله با لوازم یدکی قاچاق و تقلبی، ارائه کالا بدون کد شناسه و رهگیری ممنوع است و کالاهای فاقد کد از سطح عرضه جمع آوری خواهند شد. به گزارش روابط عمومی اداره صنعت، معدن و تجارت شهرستان جم؛ اکبر حسینی افزود: در راستای اجرای تکالیف مواد ۱۱ […]

رئیس اداره صمت شهرستان جم : در راستای مقابله با لوازم یدکی قاچاق و تقلبی، ارائه کالا بدون کد شناسه و رهگیری ممنوع است و کالاهای فاقد کد از سطح عرضه جمع آوری خواهند شد.

به گزارش روابط عمومی اداره صنعت، معدن و تجارت شهرستان جم؛ اکبر حسینی افزود: در راستای اجرای تکالیف مواد ۱۱ و ۱۳ و ۱۴ ایین نامه اجرایی ماده ۱۳ قانون مبارزه با قاچاق کالا و ارز شماره مصوبه ۷۵۶۴۲/ت ۵۲۴۳۰ با هدف تعیین رویه اخذ و نصب شناسه رهگیری در سطح بازار و انبار ها به پیشنهاد وزارت صنعت ، معدن و تجارت و با همکاری ستاد مرکزی مبارزه با قاچاق کالا و ارز و دستگاه های اجرایی عضو، این دستورالعمل به تصویب رسیده است.

وی اضافه کرد: توزیع کنندگان و فروشندگان قطعات یدکی و مصرفی وسایل نقلیه مشمول، در صورت عدم اقدام لازم نسبت به ثبت اطلاعات مربوطه از طریق سامانه جامع تجارت برابر قانون مبارزه با قاچاق کالا و ارز اقدام قانونی انجام خواهد گرفت.

رئیس اداره صمت جم با اشاره به اینکه در طرح نظارت کالاهای قاچاق و فاقد کیفیت جمع آوری می‌شود افزود:درمورد کالاهایی هم که از چند سال گذشته به دلیل کم تقاضا بودن در فروشگاه‌ها باقی مانده تا یک هفته فرصت وجود دارد که عرضه کنندگان با ورود به سامانه جامع تجارت نسبت به دریافت کد شناسه خوداظهاری اقدام کنند.

حسینی خاطرنشان کرد: از این پس هر گونه لوازم یدکی خودرو بدون شناسه کالا در سطح خرده‌فروشی ممنوع و عرضه کالای بدون کد رهگیری حکم قاچاق و تقلبی را خواهد داشت. در واقع هدف از اجرایی شدن این طرح حذف کالای قاچاق و تقلبی از سطح جامعه است به طوری که تا کنون ۱۳۰ هزار شناسه کالا و ۲۳۰ میلیون کد رهگیری در حوزه قطعات یدکی خودرو صادر شده است.

لذا خریداران محترم کالاهای مشمول دریافت شناسه رهگیری بویژه قطعات یدکی و اقلام مصرفی وسایل نقلیه حتما در زمان خرید به شناسه رهگیری نصب شده روی کالاها توجه و دقت کافی و لازم داشته باشند و از خرید کالاهای مشمول و فاقد شناسه رهگیری پرهیز نمایند.

دستورالعمل-نظارت-و-بازرسی-بر-بازار-لوازم-یدکی-و-قطعات-خودرو

 

لینک کوتاه : https://asnafjam.ir/?p=4233

برچسب ها

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.