• امروز : شنبه - ۱ اردیبهشت - ۱۴۰۳
  • برابر با : Saturday - 20 April - 2024
8

طلا افت کرد، دلار و سکه گران شد + نمودار

  • کد خبر : 1546
  • 20 آذر 1395 - 8:30

به گزارش خبرنگار گروه اقتصاد خبرگزاری میزان، در هفته‌ای که تنها چند ساعت از آن مانده است، نوسانات قیمتی دلار و رفت و برگشت آن به کانال ارزشی ۳۹۰۰ تومان احساس می‌شود. این رفت و برگشت ارزش دلار بر ارزش گذاری اونس جهانی تاثیر مستقیم داشت و از سوی دیگر عامل شد تا نوسانات قیمتی […]

به گزارش خبرنگار گروه اقتصاد خبرگزاری میزان، در هفته‌ای که تنها چند ساعت از آن مانده است، نوسانات قیمتی دلار و رفت و برگشت آن به کانال ارزشی ۳۹۰۰ تومان احساس می‌شود.
این رفت و برگشت ارزش دلار بر ارزش گذاری اونس جهانی تاثیر مستقیم داشت و از سوی دیگر عامل شد تا نوسانات قیمتی به بازار داخلی طلا نیز سرایت کند.
اونس جهانی
با این تفاسیر ارزش اونس جهانی در روز شنبه ۱۱۷۸ دلار و ۱۰ سنت بوده و به واسطه تعطیلات آخر هفته میلادی این ارزش در روز یکشنبه نیز تکرار شده است.
بررسی بازار جهانی طلا نشان از آن دارد که بیشترین ارزش اونس با رقم ۱۱۷۸ دلار و ۱۰ سنت در روز شنبه به ثبت رسیده و این در حالی است که کمترین ارزش در روز سه شنبه با رقم ۱۱۶۹ دلار و ۱۰ سنت ثبت شده است. اما این پایان کار اونس جهانی نبوده است زیرا در طی معاملات روز چهارشنبه اونس روند صعودی به خود گرفته و تا ارزش ۱۱۷۴ دلار و ۷۰ سنت رشد داشته است و در نهایت در روز پنجشنبه با نرخ ۱۱۷۱ دلار و ۵۰ سنت به کار خود پایان داده است.
با این تفاسیر می‌توان گفت این هفته برای اونس جهانی، هفته کاهش ارزش بوده است.
طلا افت کرد، دلار و سکه گران شد + نمودار
دلار
در کنار اونس جهانی همانطور که گفته شد، هفته جاری برای دلار، هفته رفت و آمد بود زیرا ارزش دلار در این هفته بین دو کانال ارزشی ۳۸۰۰ و ۳۹۰۰ تومان در رفت و آمد بود و کار خود را در کانال ۳۸۰۰ آغاز و در کانال ۳۹۰۰ تومان به پایان برد.
ارزش دلار در روز شنبه ۳۸۶۶ تومان بوده که با تکیه بر روند صعودی در طی معاملات روز یکشنبه به ارزش ۳۹۲۶ تومان رسید ارزشی که بالاترین نرخ هفته را از آن خود کرده و در دو روز بعدی هفته با کاهش قیمت تا ارزش ۳۸۹۳ تومان افت کرده است.
ارزش دلار با کاهش قیمت در روز سه شنبه، تمام انرژی خود را بر آن گذاشت تا در روزهای چهارشنبه و پنجشنبه افزایش قیمت را به ثبت برساند که چنین شد و در آخرین روز کاری هفته ارزش ۳۹۱۲ تومان را از آن خود کرد.
طلا افت کرد، دلار و سکه گران شد + نمودار
طلای خام ۱۸ عیار
ارزش طلا در بازار ایران با توجه به ارزش اونس جهانی و دلار آمریکا تعیین می‌شود که با توجه به این دو معیار ارزش طلای خام ۱۸ عیار هفته را با نرخ ۱۱۲ هزار و ۴۵۷ تومان آغاز کرده و در طی معاملات روز یکشنبه با تکیه بر روند صعودی به نرخ ۱۱۳ هزار و ۱۰۳ تومان داد و ستد شد.
ارزش طلا در روز یکشنبه بدون کم و کاستی در روز دوشنبه تکرار شد، اما این نرخ برای روز سه شنبه تکرار نشد و با کاهش قیمت شدید به نرخ ۱۱۲ هزار و ۲۰۳ تومان که کمترین نرخ هفته نیز لقب گرفته است، رسید.
ارزش طلا همچون دلار در دو روز پایانی هفته تمام تلاش خود را بر آن گذاشته تا بر مسیر گرانی باز گردد که چنین شد اما این روند صعودی به میزان دلار نبوده و طلای خام ۱۸ عیار در پایان روز پنجشنبه به نرخ ۱۱۲ هزار و ۴۳۴ تومان داد و ستد شد.
طلا افت کرد، دلار و سکه گران شد + نمودار
سکه تمام بهار آزادی
با توجه به قیمت طلای خام ۱۸ عیار و میزان تقاضا در بازار برای سکه تمام بهار آزادی در مجموع ارزش این سکه در طی یک هفته روند صعودی به خود گرفته است.
ارزش سکه تمام بهار در روز شنبه ۱ میلیون و ۱۱۵ هزار  تومان بوده که در طی معاملات روز یکشنبه این ارزش به ۱ میلیون و ۱۲۰ هزار تومان رسید و تا پاین معاملات روز سه شنبه استوار بود.
در طی معاملات روز چهارشنبه ارزش سکه به ۱ میلیون و ۱۳۴ هزار و ۲۰۰ تومان رسیده که بیشترین قیمت ثبت شده برای سکه تمام بهار آزادی محسوب می‌شود، اما در نهایت در طی معاملات روز پنجشنبه ارزش سکه با توجه به کاهش قمیت به ارزش ۱ میلیون و ۱۲۵ هزار تومان بسنده کرد.
طلا افت کرد، دلار و سکه گران شد + نمودار
لینک کوتاه : https://asnafjam.ir/?p=1546
  • ارسال توسط :
  • 415 بازدید
  • دیدگاه‌ها برای طلا افت کرد، دلار و سکه گران شد + نمودار بسته هستند

برچسب ها

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰

دیدگاهها بسته است.